Sidegader

Sidegaderne og de store linjer

Der er flere hovedgader i København. Nørrebrogade er en af dem. Den mest trafikerede gade for cykler i København. Huser en buslinje, som er blandt de mest brugte i hele Nordeuropa – 5A. Nørrebrogade er en stor handelsgade, der de seneste år har skiftet karakter – og også i de kommende år vil gøre det.
 
Det er vigtigt, hvad der sker på Nørrebrogade. Det er vigtigt at cykelstierne er i god stand, at 5A fungerer, at der er i liv i butikkerne, og vi kan færdes trygt.
 
Der er almindelige københavnske borgere, der har adresse på Nørrebrogade, men de allerfleste københavnere bor i sidegaderne, og nu kommer – med lidt langt tilløb – min pointe.
 
Sidegaderne virker glemt i København Kommunes prioriteringer.
 
Der bliver lagt ny asfalt og cykelstierne får med jævne mellemrum make-up på Nørrebrogade. I flere af sidegaderne er asfalten nærmest kørt op.
 
På Nørrebrogade kører fejemaskinerne hver morgen, og de ledsages af fodfolk med ”pustere” og ”snappere”, der fjerner affald. Fejemaskinerne kan tilsyneladende ikke køre om hjørner, for i mange af sidegaderne flyder affaldet.
 
Der er tænkt over belysningen af Nørrebrogade. Mange af sidegaderne er dårligt belyste og det gør folk utrygge.
 
Der er liv på Nørrebrogade, men det meste af københavnernes liv leves i sidegaderne.
 
Jeg vil arbejde på at få sidegaderne frem i lyset.
 
Martin Maric
Kandidat til Borgerrepræsentationen (S)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *